Reforma sistemului administrativ are în vederea două principii: eficienţă şi economie
bugetară, consider că nu este necesar înfiinţarea unor instituţii regionale cu jurisdicţie
asupra unei provincii determinate, după cum afirmau autorii Memorandumului către Parlament pentru construcţia regională a României: „propunem, din aceeaşi perspectivă, discutarea înfiinţării unor consilii regionale sau a parlamentelor provinciale localizate în reşedinţe regionale sau capitale provinciale” (1938) sau popunerea actuală a Partidului Democrat Liberal, PDL – Traian Băsescu, sau cea a Uniunii Social Liberale, USL.Acest lucru ar aduce cu sine cheltuieli auxiliare, birocratizare şi ineficienţă, de aceea propun ca autonomia regională să se exercite asupra fiecăruia dintre cele 41 de judeţe ale României în parte, adică să nu creăm parlamente provinciale, spre exemplu un Parlament al Transilvaniei, al Banatului, sau al Moldovei, etc., ci Instituţia Consiliului Judeţean şi Prefectura să fie reformate sub principiul descentralizări.Cu alte cuvinte, Consiliul Judeţean să devină un Parlament Judeţean autonomico-regional, care să îndeplinească puterea legislativă a autonomiei regionale. El îşi exercită activitatea asupra unui spaţiu regional identificat cu fiecare judeţ în parte, şi nu cu o provincie istorică, astfel Parlamentul Judeţean reprezintă forul autonomic regional. România şi Transilvania implicit fiind împărţită în 41 de judeţe autonomice.În sistemul actual, Consiliul Judeţean este o gaură neagră în buget! Sunt plătiţi consilieri care nu au putere de muncă, în sensul că Sistemul centralizat nu le permite prin atribuţiile lor să-şi îndeplinească ţelul pentru care au fost aleşi: bunăstarea spirituală, socială şi financiară a cetăţenilor judeţului care i-a ales. Pe de o parte sistemul este rău în înşăşi structura lui, iar pe de altă parte, meschinătatea multor aleşi, care fiind expresia unei liste electorale cu distribuiri şi redistribuiri nu sunt la înălţimea momentului şi la necesitatea de bine comun a societăţii româneşti.În sistemul de autonomie regională judeţeană al României Instituţia Prefectului reprezintă puterea executivă a judeţului. Locuitorii judeţului în sistemul democraţiei reprezentative îşi dăruiesc dreptul de guvernare executiv prefectului, ca atare însărcinarea cu atribuţiile cetăţenilor se face numai prin intermediul votului uninominal, direct, unic, secret şi nu prin numire. Adică modelul exercitării puterilor legislative si executive în regiunile occidentale.La cele spuse anterior, iubitorul sistemului centralizat ar putea replica: această reformă administrativo-politică o inventezi tu, de unde ştiu că va da roade şi nu va fi un eşec devastator pentru ţară?Întrebare la care răspundem având în vedere mai multe puncte: mai întâi,nefuncţionalitatea Consiliului Judeţean naşte dorinţa de schimbare. De ce să plătesc o instituţie care nu-mi aduce un folos explicit? De ce să menţin o infrastructură administrativă neutilizată la maxim? De ce să risipesc banii pentru nişte funcţii ineficiente? De ce să mă subjug economic unei instituţii care n-are putere decizională obiectivă şi legitimă pentru necesităţile noastre?În al doilea rând, nu inventez un nou sistem, ci traduc şi aplic la realităţile existente în România şi mentalitatea noastră, sistemul Spaniol reformat al provinciilor şi comunităţilor, şi european descentralizat în general.Iar în al treilea rând, succesele obţinute de sistemele descentralizate în era modernităţii târzii şi a postmodernităţii actuale reprezintă o garanţie a realităţii pe care o propovăduiesc.Pe drept cuvânt, M. Calamo Specchia afirma citându-l pe J. Rivero (Fédéralisme et Déconcentration, 1949, p. 55) entitatea teritorială trebuie să fie administrată de autoritatea desemnată în sânul comunităţii locale, în modul în care organul „exprimă colectivitatea, iar colectivitatea se recunoaşte în el”.În concluzie, pentru descentralizare nu e nevoie de crearea unor noi instituţii ci de transferul real, direct, practic de putere, de colectare şi adminstrare a banilor, de responsabilitate, de clarificare şi echilibrare, în conformitate cu principiile de subsidiaritate şi solidaritate a celor pe care le avem: Consiliul Judeţean, respectiv Prefectura. Florin I. BojorPreşedintele Partidul Românilor din Spania, PIRUMwww.florinioanbojor.wordpress.comResumenEn estos días, bajo la presión de detención de los fondos europeos para Rumania, la sociedad rumana está abrumada por la „regionalización„, es decir, la descentralización del sistema ultra–centralizado y de la creación de autonomíasen el sistema de administración del país.El modelo propuesto por el Partido Democrático Liberal de Rumania, PDL, encabezado por el presidente de Rumania, Traian Basescu, en realidad es un pasohacia la dictadura!Quieren derrumbar las 41 administraciones regionales, y reducirlos a 8 o 11regiones.
En conclusión, el modelo PDL de „regionalización” es el sistema más antidemocrático del sistema centralizado actual.La Regionalización de los Condados de Rumania, modelo BojorLa reforma administrativa se centra en dos principios: la eficiencia y el presupuesto, consideramos que no es necesario crear instituciones regionales con jurisdicción sobre una provincia determinada, como afirmaban los autores del Memorándum para un parlamento regional en la construcción de Rumania:“propongamos que, desde la misma perspectiva, discutir el establecimiento de consejos regionales o en los parlamentos provinciales con sede en las capitales regionales o provinciales”(1938) o como afirma la corriente propuesta del Partido Liberal Democrático, PLD – Traian Basescu (Presidente de Rumania).Esto proporcionaría los gastos accesorios, la burocracia y la ineficiencia, por lo tanto, proponemos que la autonomía regional debe ser ejercida en cada uno de los 41 condados de Rumania, en parte, que no creamos parlamentos provinciales, tales como un parlamento de Transilvania, de Banat o de Moldavia, etc. si no las Instituciones del Consejo del Condado y de la Prefectura tienen que ser reformadas en virtud del principio de la descentralización.En otras palabras, el Consejo del Condado tiene que convertirse en un Parlamento Regional Autonómico, reuniendo en el poder legislativo de la autonomía regional. Lleva en su alcance un área regional identificada por separado por cada condado, y no una provincia histórica, ya que el Parlamento es el foro de la autonomía regional del Condado. Rumania y Transilvania estarán divididos en 41 condados autonómicos.En el sistema actual, el Consejo del Condado es un agujero negro en el presupuesto! Están pagados Concejales que no trabajan, lo que significa que el sistema centralizado no los permite el cumplimiento de sus funciones para las que fueron elegidos con el objetivo del bienestar: espiritual, social y financiero de los ciudadanos del Condado que los eligieron. Por un lado la estructura del sistema es malo en sí mismo, sino por el contrario, la avaricia de muchos elegidos que son la expresión de la distribución y redistribución de las listas electorales y ellos no están a la altura del momento y ni a la necesidad de bien común de la sociedad rumana.En el sistema de autonomía regional del Condado la Prefectura es el poder ejecutivo del Condado. Los residentes del Condado, en el sistema de democracia representativa dan su derecho de gobierno, las funciones ejecutivas al prefecto, lo que quiere decir, que la toma de cargo público debe hacerse sólo a través del voto, directa, único, secreto y no por designación. Ese modelo de ejercer los poderes legislativos y ejecutivos es similar en las regiones occidentales.A las palabras anterior expresadas, el amante del sistema centralizado podría replicar:este reforma político-administrativo te lo inventas tú, ¿cómo sé que dará sus frutos y no será un fracaso devastador para el país?Esta cuestión debe resolverse con respecto a varios puntos: en primer lugar, el mal funcionamiento del Consejo del Condado nació el deseo de cambio. ¿Por qué pagar una institución que me lleva una utilidad clara? ¿Por qué mantener una infraestructura administrativa no usada al máximo? ¿Por qué se consume el dinero para algunas funciones ineficientes? ¿Por qué someter-me a una institución económica que no tiene poder objetivo y legítimo de toma de decisiones para nuestras necesidades?En segundo lugar, no invento un nuevo sistema, sino que traduzco y aplico a las realidades existentes en Rumanía y a la nuestra mentalidad, el sistema reformado de las provincias y de las comunidades españolas, y el sistema descentralizado de Europa en general.Y en tercer lugar, los logros alcanzados de los sistemas descentralizados de la modernidad tardía y posmodernidad es una garantía de la realidad actual, a lo que predico.Con razón, M. Specchia Cálamo, dijo citando a J. Rivero (Fédéralisme et Déconcentration, 1949, p. 55) la entidad territorial debe ser gestionada dentro de la comunidad designada por las autoridades locales, de manera que tal órgano “expresa la comunidad, y la comunidad se vea reconocida en él”.En conclusión, para la descentralización no hay necesidad de crear nuevas instituciones, pero si, la transferencia real, directa, práctica de poder, la recolección y la administración de dinero, la responsabilidad, la claridad y equilibrio, de conformidad con los principios de subsidiariedad y solidaridad de las instituciones que ya tenemos: el Consejo del Condado, respectivamente la Prefectura. Florin I. BojorPresidente del Partido Ibérico de los Rumanos, PIRUMwww.florinioanbojor.wordpress.comSummary These days, under the pressure of European funds stopping, the Romanian societyis overwhelmed by the „regionalization„, the decentralization of the ultra-centralized system and the creation of administrative autonomies in the countrysystem.
The model proposed by the Democratic Liberal Political Party, PDL headed bythe Romanian President, Traian Basescu is actually a step toward thedictatorship!
They want to defunct the 41 regional administrations and reduce them to 8 or 11regions.
In conclusion, PDL model of „Regionalization” is the most undemocratic system in the current centralized system.The Romanian County Regionalization by Florin BojorThe administrative reform is focused on two principles: efficiency and budget savings. I consider that is unnecessary to set up regional institutions with jurisdiction over a province determined, as the authors of the Memo to the regional Parliament for the construction of Romania, said: „I propose, from same perspective, to discuss the establishment of regional councils or provincial parliaments headquartered in regional or provincial capitals „(1938) or the current proposal of the Democratic Liberal Political Party, PDL – Traian Basescu. (The President of Romania)This would provide ancillary costs, bureaucracy and inefficiency, therefore, I propose that the regional autonomy should be exerted on each of the 41 counties of Romania in part, that is not to create provincial parliaments, such as a parliament of Transylvania, of Banat, or of Moldova, etc. but the Prefecture institution and the County Council to be reformed under the principle of decentralization.In other words, the County Council to become an autonomic-County Regional Parliament, and having the legislative power of regional autonomy. He carries on his business on a regional area identified by each county separately, and not a historical province, as the County Parliament is the self-government forum regional. Romania and Transylvania will be divided into 41 counties autonomies.In the current system, the County Council is a black hole in the budget! Advisers are not paid for them labor force, meaning that the centralized system does not allow them to fulfill their duties for which the goal was elected: for the spiritual, social and financial welfare County citizens, who elected them. On the one hand the system’s structure is bad in itself, but on the other hand, many elected are the expression of distribution and redistribution of electoral lists, and are not interests in the common good and the necessity of the Romanian society.In the system of regional autonomy the Romanian County Prefecture is the county executive power. The County residents in the representative democracy system of government give their executive rights to the prefect. This duties as such commission to be made public only through the single vote, direct, unique, secret and not appointed. That model exercise legislative and executive powers in the western regions.At these words the lover of the previous centralized system could replay that: do you invent this political administrative reform by yourself? How do I know that will bear fruit and will not be a devastating failure for the country?To answer at this question we’ll have to regard to several points: first, the bad functioning of the County Council had born the desire for change it. Why pay an institution which brings me a clear helpful? Why keep a spare full administrative infrastructure? Why waste it away for some functions inefficient? Why would I subdue to an economic institution that has no objective and legitimate decision-making power for our needs?Secondly, I do not invent a new system; I just translate and apply to the existing realities of Romania and our mentality, the reformed Spanish provinces and communities system, and the decentralized it European one in general.And thirdly, the successes achieved in decentralized systems were in the late modernity and postmodernity, a guarantee of present reality which I preach.Rightly, M. Calamo Specchia said quoting J. Rivero (Fédéralisme et Déconcentration, 1949, p. 55) that the territorial entity must be managed within the community designated local authority in how the body „expresses the community, corporate and recognized in him. „In conclusion, there is no need for decentralization of creating of new institutions but the real transfer, direct, practical of the power, money collection and administration responsibility, clarity and balanced, in accordance with the principles of subsidiarity and solidarity of those we have: County Council respectively Prefecture.Florin I. BojorPresident of the Romanian Political Party from Spain, PIRUMwww.florinioanbojor.wordpress.com