
v v v
Fregata „Regele Ferdinand” a început misiunea de escortă a navei, navigând la o distanţă de siguranţă faţă de nava de escortat. Chiar dacă aparent era o misiune simplă, zona necunoscută, „aglomeraţia” de pe mare, anotimpul prielnic acţiunilor de piraterie, precum şi importanţa transportului de alimente pentru populaţia din zonă au determinat echipajul fregatei să fie foarte concentrat.
Situaţia de pe mare avea să confirme necesitatea stării de alertă de la navă, care, după ce a descoperit şi raportat un contact suspect pe mare, a primit misiu-nea de a identifica acel contact, o navă de pescuit, un dhow (am-barcaţiune tradiţională, cu unul sau două catarge, utilizată în Marea Roşie şi Oceanul Indian).
Ce a urmat? O analiză rapidă a situaţiei, o manevră de schimbare de drum şi marş spre dhow-ul de cercetat. Şi cum nava de escortat rămânea principala responsabili-tate a fregatei, cercetarea şi supra-vegherea zonei în care naviga nava civilă a fost realizată cu ajutorul elicopterului Puma Naval. Încă o dată s-a dovedit utilitatea existenţei elicopterului la bordul fregatei, fără de care nava nu putea face decât o misiune într-un interval de timp şi nu două misiuni simultan. A urmat o misiune de „friendly approaches” la dhow-ul de pescari, având în sprijin de pe navă, echipa de Force Protection.
Situaţia a fost permanent monitorizată de către comandantul navei şi şeful operaţiilor, cel care a coordonat acţiunea grupelor de boarding.
Nava la care s-a făcut inspecţia s-a dovedit a fi un dhow de pescari, fără indicii care să inducă ideea că ar participa la acţiuni de piraterie, fapt pentru care datele colectate au fost transmise navei comandant a grupării, iar fregata românească şi-a continuat misiunea de bază, cea de escortă a navei care transporta alimente pentru populaţia somaleză, în cadrul World Food Programme.