De mai bine de trei luni, echipajul navei R.M. Pioneer, format din 5 marinari români printre care și comandantul, dar și alți 15 cetățeni filipinezi, sunt blocați în portul Prai din Malaezia.
Managementul navei este asigurat de compania grecească WEM Lines S.A. Din cauza litigiului comercial dintre armatorul navei și proprietarul mărfii transportate, cargoul a fost arestat, iar în aceste condiții echipajul rămas la bord nu și-a mai primit salariile de la sfârșitul lunii august.
Oamenii cer acum disperați să li se dea banii, dar și să fie repatriați.
„Situația lor ne este cunoscută, sunt bine în sensul că au de mâncare, au tot ce le trebuie“, a afirmat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor în România.
Reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu, a declarat că pentru a fi repatriați marinarii trebuie să respecte câteva condiții.
„Trebuie să își termine contractul sau să vină un echipaj în loc, dar cine credeți că o să îi schimbe în situația asta?“, a adăugat Adrian Mihălcioiu.
Autoritățile din România spun că trei dintre marinari au plecat de puțin timp să muncească pe această navă prin trei agenții de crewing diferite care nu i-au anunțat despre statutul vasului.
Situația compatrioților noștri este cunoscută atât de Ministerul Afacerilor de Externe, cât și de Autoritatea Navală Română.