Pentru ca s-a mai scurs un an…

Trebuie sa fim recunoscatori  tuturor provocarilor si oportunitatilor  fiindca  alte concepte au devenit realitate, convertindu-se in „evenimente cu puternic impact emotional”.

Astfel, happeningul POEZIA VIE desfasurat in 3 date nu intamplator alese (Ziua Internationala a Poeziei, Ziua Mondiala a Cartii si Debutul Festivalului Internatinal de Poezie Bucuresti) in Mansarda Muzeului Literaturii Romane  s-a dovedit a fi omagiul nostru „avant la lettre” pentru Centenarul Marii Uniri  prin care 100 de versuri din lirica moderna romaneasca au fost recitate de actrita OANA POPA, „traduse in sunete” de EMY DRAGOI (acordeon), BIANCA & ALESIA DRAGOI (viori) si ilustrate grafic in timp real (prin sand art)  de MARIANA PACHIS.

Si la scurt timp dupa aceste experimente, Sezonul Cultural Franta – Romania ne permitea o propunere artistica derivata : „Les fleurs du…bien” (florilegiu de lirica si poezie din cele 2 tari in interpretarea ALEXANDREI FITS (voce & pian) si „traducerea in imagini” realizata de MARIANA PACHIS (sand art).

Ecourile CLUJ SYMPHONY EXPERIENCE nu s-au stins pentru ca festivalul ne-a prilejuit ocazia de a realiza 3 evenimente diferite (unul mai inedit decat altul) in aceeasi zi cu acelasi artist (nu degeaba supranumit „Tarantino al pianului clasic”) – AKSEL KOLSTAD.

Dupa un show interactiv (in limba engleza) bazat pe copilaria muzicala a lui Mozart pentru elevii din primele clase ale Scolii de Muzica din Cluj, a urmat un Marsterclass pentru studentii Academiei de Muzica pornind de la conceptul impus de artist in Oslo si New York – Cafe de concert (sau „cum ii putem azi citi pe compozitorii clasici?”)

Pentru incheia ziua cu un concert de pian clasic „la inaltime” (la modul propriu) si in miscare (continua) – de pe platforma unei autoutilitare, in asa fel incat artistul sa descopere orasul iar cei alesi (in urma unui concurs) sa calatoreasca impreuna cu el sa il descopere prin repertoriul propriu si stilul interpreativ.

Si dupa performanta celor 3 show-uri in aceeasi zi, ne-am vazut provocati sa realizam un altul in 2 zile: Maratonul „Flori pentru suflet”/Remember Florian Pittis in Parcul Titan din capitala.

Un alt proiect care „se copsese la foc mic” vazuse luminile rampei (si pe cele din sufletele celor participanti) pe 1 Decembrie 2018 – MARIA TANASE SIMFONIC. Cele mai importante piese din tezaurul muzical lasat de „Pasarea Maiastra” au fost orchestrate de MARIANO CASTRO pentru un ansamblu cameral (CORONA) si interpretate (la pian) alaturi de o voce cu o traire extraordinara – ALEXANDRA FITS.

Si ca emotiile sa fie si mai percutante, grafica a fost realizata tot in timp real de catre detinatoarea unui Record Guinness in domeniul sand art – MARIANA PACHIS.

Era cumva „pasul adaugat” firesc readucerea ALEXANDREI FITS alaturi de MARIANO CASTRO Trio in concertele inaugurale pentru Stagiunea Muzicala Estivala 2019 (din Parcul Cuza) si Festivalul „Simfonii de vara” 2019 (Parcul Coltea) cu proiectul imbogatit – TANASE/FITS/PIAF.

Am mai putea adauga ca revenirea pe scena muzicala (dupa mai bine de un deceniu de absenta) a artistei RALUCA BLEJUSCA (ex ANGEL), facuta intr-un context valorizant si audient – Festivalul „Cerbul de Aur” 2018 –

nu putea decat creste frumos si sigur: au urmat in 2019 cu nu mai putin de 3 single-uri realizate in orchestratii pop-simfonic, avand mesaje puternic angajate si videoclipuri in maniera cinematografica – „Trepte”, „Mesaj” si „Iubeste iubirea”.